יום שלישי, 10 בפברואר 2015

מוכנים?

כי Ready Player One יכול לעשות לכם המון טוב בחיים.
לי הוא עשה.
שמעתי על הספר הזה כבר די מזמן, אך כנראה שמשהו לא הבשיל בי עד עכשיו.
לפני כמה שבועות ראיתי שהספר מוצע למכירה בהנחה מטורפת בקינדל (עשרה ש"ח!) והעטיפה החדשה משכה אותי. אני מודה ששפטתי את הספר על פי העטיפה (והמחיר) ומודה לאל על כך, כי מדובר ביצירת מופת מודרנית שמדברת בעיקר, אבל לא רק, לילדי אייטיז/ניינטיז כמוני.


נכון עטיפה מגניבה?
זהו סיפורו של ווייד, יתום מתבגר החי בעתיד הלא כל כך רחוק בשכונת מגדלי קארוונים (המצאה שבטוח גרמה לכמה אנשים לרוץ ולחדש את כישורי הנדל"ן שלהם) עם דודתו המרשעת ועוד מספר דו ספרתי של אנשים. החיים קשים ועניים בעולם הכמעט פוסט אפוקליפטי בו מתרחש הספר והמוצא היחיד הוא האואזיס - מעין הכלאה בין רשת חברתית, משחק מחשב, בית ספר ועוד ועוד ועוד.
הספר נפתח עם מותו של ג'יימס האלידיי, ממציא ומפתח האואזיס, מעריץ מטורף של כל דבר הקשור בתרבות הפופ של שנות השמונים ואיש מאוד מסתורי. רגע לאחר ההודעה על המוות, מוקרן ברחבי האואזיס סרטון בו האלידיי מזמין את כל המשתמשים למשחק המחשב הגדול בכל הזמנים - מרדף אחר שלוש ביצי הפתעה (Easter Eggs) שיוביל את המוצא המאושר לזכות בהונו העצום של האלידיי!
בלי לספיילר יותר מדי, רק אספר שווייד יוצא למסע שיקח אותו מאתר מגדלי הקארוונים (בטוח מישהו עכשיו מסתכל על איזה מגרש ומדמיין את סביוני קראקאבמה) עמוק לתוך העולם המאוד מגניב של האואזיס ולתוך מוחו של ג'יימס האלידיי, או בשמו הארצי, הסופר ארנסט קליין.
קליין כתב את הספר מתוך הערכה והערצה עצומה למשחקי מחשב, D&D, רוק, סרטים, ספרים וסדרות טלוויזיה, בעיקר מהאייטיז והניינטיז, אך לא רק. קליין שולט בידע ובסיפור כמו שליט מבוך מיומן ומוליך את ווייד ואותנו בתעלומה שהיא האואזיס ובין מחוות ברורות ונסתרות (חישבו על השמות של הדמויות בתוך המשחק) שמעשירות את הספר עד לרמה שהרגשתי שקליין כתב את הספר במיוחד בשבילי. התחברתי מאוד לדמותו של ווייד והעובדה שזהו ספר הביכורים של קליין מאוד נגעה לליבי והזכירה עוד יצירת ביכורים משובחת - The Martian, מבחינת הסיפור, הדמות הראשית והדרך שלה להתמודד עם המצב אליה נקלעה וגם מבחינת האהבה והמסירות שאנדי וייר (The Martian) וארנסט קליין חולקים.
משיטוט באתר המאוד מגניב של קליין גיליתי שהוא כתב את התסריט לעוד יצירה שעוסקת בהערצה, Fanboys, סרט מומלץ לכל חובבי הקולנוע והסטאר וורס באשר הם.

הטריילר של Fanboys

בקרוב עומדים לצאת סרט המבוסס על הספר וספר חדש של קליין שנראה גם הוא מגניב ביותר. ממליץ גם לשוטט בטאמבלר המוקדש ל-Ready Player One, אבל רק אחרי שקראתם את הספר, כדי לא לחשוף פרטים חשובים מהעלילה.

בבלוגים של קמרלינג וניימן כבר נכתב על הספר, ממליץ בחום לקרוא את מה שהם כתבו.
רוצים לשחק?
הספר בעברית בהוצאת עם עובד.
הספר באנגלית באמאזון.

ואם במשחקים עתיקים עסקינן, שימו לב לדברים הבאים:

1. הבלוג Open Culture חשף בפני את ארכיון האינטרנט המאפשר לכם לשחק במשחקי קונסולה ומשחקי מחשב ישנים ביותר על גבי דפדפן הבית שלכם. לא מומלץ לבעלי נטייה להתמכרות.

2. שוב ניימן, והפעם הוא חשף אותי לסרטון החמוד הזה:



3. אחרון חביב, הלהקה המצויינת טורצ' שחררה השבוע אלבום חדש ומלווה אותו עם קליפ שהוא בעצם משחק מחשב. אהבתי מאוד, גם את האלבום וגם את המשחק.

Torche Vs. Robots

אז לכו לקרוא, לשמוע, לראות או לשחק אבל זכרו שהחיים האמיתיים לא מתרחשים על גבי מסך או בין דפים. תעשו עם המידע הזה מה שנראה לכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה